http://forum.nexoneu.com/NXEU.aspx?g=pos...1
Oyuncular arası lag/ping açıklaması :
Eski adminlerden Kargoth’un pingler hakkındaki açıklamasını sizler için Türkçe’ye çevirdim arkadaşlar.
Sizlere oyuncular arası oyunun temelini ve bu temelde ping ve lag unsurunu olumlu veya olumsuz etkileyen durumları açıklayacağız.
Oyuna girdiğiniz zaman bu giriş bilgileri oyunun ana sunucusuna aktarılır. Sunucu da bu bilgileri diğer oyunculara aktarır bu şekilde oyuna giriş yapmış olursunuz.
Oyuncu- Sunucu Düzeneği :
Şu anda lobidesiniz ve oyuncu-sunucu bağlantısını kullanıyorsunuz. Sadece şu anda sahip olduğunuz lag ve pingler sunucuya bağlı olarak değişkenlik gösterir.
Oyun başladığı andan itibaren sunucuyla ilgili bağlantınız sadece skorları işletme anlamında gerçekleşir. Yani oyun sonrasında skor dışında sunucu ile hiçbir ilginiz kalmaz. Kendi internet bağlantınız oyunu devralır. Ayrıca sunucu, oyun içindeki araçların tekrar doğması için bilgi gönderimi yapar. Bütün bilgiler direkt olarak her bir oyuncuya gönderilir.
Oyuncular Arasındaki Lag Düzeneği :
Haydi şimdi lag’ın neden kaynaklandığını konuşalım. Resimler tarafımca değiştirilmiştir. Koyulan şehirler birbirlerine yakındır. Ankara İstanbul İzmir birbirlerine yakın aynı şekilde diğer şehirlerde birbirlerine yakındır. Evet şimdi hepsini birbirine bağlayalım.
-
![[Resim: Cvz9t.jpg]](http://i.imgur.com/Cvz9t.jpg)
Şu anda birbirine bağlanmış oyuncular görüyoruz, farklı bölgelerden farklı oyuncular. Her biri lagdan şikayetçi ve birbirlerini suçluyorlar. Aslında iki tarafta haklı, çünkü iki tarafta lagg’a sebep oluyor.
Ping : Bilgisayarınızdan bir başka yere gönderilen verinin dönüp tekrar size ulaşması için arada geçen sürenin tanımıdır. Ping genelde milisaniye birimi ile ölçülür yani 1000 pingin olduğu bir yerde bir verinin kişiye gidip size geri gelmesi 1 saniye gecikme ile gerçekleşir. 500 pingin olduğu bir yerde bu işlem yarım saniye gecikme ile gerçekleşir.
Oyunlarda veriler 1 saniye daha hızlı aktarılır. 1 oyuncuya bir saniyede kaç veri gönderildiğin hesaplamak zordurç Bu nedenle gecikmeler yaşanabilir. Pingin tanımı evrensel olarak tanıttığımız gibi bilinse de, oyundan oyuna değişiklikler gösterebilir. Bunun ölçümü için farklı teknikler vardır. Yaygın olarak kullanılan metod sayılardır. 1-2 dk içerisindeki ölçümleri size yollar.
Daha ileriye gitmeden önce size bir War Rock efsanesinden bahsedeceğim. “ Kendi pingimi göremem..” Bu doğru değildir, kişi kendi pingi elbette görebilir.
Bu efsane nereden geliyor ? Çünkü oyuncular oyuna girdiklerinde isimlerinin yanına baktıklarında pinglerini göremiyorlar, bu nedenle pinglerini bilemeyeceklerini düşünüyorlar.
Peki neden göremiyoruz ? – Basit, çünkü War Rock standart bir oyuncu-sunucu oyunu değildir.
War Rock oyuncu-oyuncu düzeneğine sahip bir oyundur. Bu nedenle verileriniz sadece sunucu ve kişi arasında paylaşılmaz. Bu veriler hem sunucu hem siz hem de karşınızdaki oyuncular ile paylaşılır. Bu da size sanal bir sunucu ortamı oluşturur. Bu nedenle pinginizi görmeniz mümkün olmaz.
Gördüğünüz gibi War Rock alışılagelmiş FPS oyunlarının dışında bir bağlantı sağlıyor. Peki bu oyunu nasıl etkiler ?
Her oyuncunun sizin için sahip olduğu farklı bir ping vardır. Çünkü herkesin sizin verinizi alma sürelemesi farklıdır.
Pingi nasıl öğrenebilirim ? Oyun esnasında tab’a basın ve ardından oyuncuların yanında yazan yeşil / sarı/ kırmızı sayılara bakın.
![[Resim: s2TCv.jpg]](http://i.imgur.com/s2TCv.jpg)
Kırmızı ile işaretlenmiş yerleri görüyor musunuz ? Bunlar sizin pinginizdir, karşınızdaki oyuncunun değil. Tekrar edelim bunlar sizin pinglerinizdir.
Tartışmayın, karşı çıkmayın sadece dediklerimi okuyun. Siz her bir oyuncuya veri yolluyorsunuz ve o veriler size geri geliyor. Bu veriler sizin internet hızınıza göre geri geliyor. Bundaki yavaşlamalar verinin size daha geç gelmesini sağladığı için pingin asıl sahibi siz oluyorsunuz. Şimdi biraz War Rock taki bağlantının şeklini anlamışsınızdır.
Peki bu pingleri nasıl değerlendirebilirim ?
Evet şimdi bunlar üstünde biraz çalışalım.
1.War Rock her 20 saniyede bir ( tahmini olarak ) ping ölçümü yapar. Bu 20 saniye içinde 40 ila 100 arası veri yollayabilirsiniz. Bunlardan sadece 1 tanesi zamanlanmıştır. Bunun anlamı, her bir oyuncu ile konuşmanızı sağlayacak ve veri yollayacak belirli bir sayı olmayacaktır ( ping) Bu nedenle aynı sürede ne kadar veri yollayacağınız kesin olarak bilinemez. Her oyuncu sizin atış yapışınızı, mermileriniz görmek zorundadır .
2. İsminizin yanındaki sayıya bakmanız hiçbir şey ifade etmez. Bunun hiçbir anlamı yoktur. 0 kendinizi anlık görmeniz demektir, 999 ping görmeniz başka bir sorunun belirtisidir. İleride anlatacağız.
3. Hiç kimse size server pinginizi söyleyemez, oyun içinde server pingini söyleyebilecek hiç kimse yoktur. Çünkü oyunda bu mevcut değildir. Eskiden lobide chatte iken pinginizi gösteren bir yer vardı, ancak artık bu mevcut değil ve ne lobide ne oyunda pinginizi göremezsiniz. Bunu görmek için tek yolunuz oyun odanızdaki kişilerin pinglerine bakmak olacaktır. Bunlar sizin pingleriniz.
4. Kendinizi 999 olarak görmeniz genel bir sorundur, sizinle bir ilgisi yoktur. Endişelenmeniz gerekmiyor.
5. Oyun içinde bir oyuncuyu 0 olarak görüyorsanız, odadan çıkın ve tekrar girin. Bu durumu çözecektir.
Evet, tüm bu açıklamalardan sonra
- Pingi yüksek olan tüm oyuncuları suçlamaktan vazgeçin,
- Nickinizin yanında yazan 0-999 sayılarını önemsemeyin. Bunlar bir sorun ifade etmiyor.
- Odadaki oyuncuların pingleri 400+ ise oyuna kötü bir bağlantınız var demektir. Odada kalmayı seçebilirsiniz veya odadan atılabilirsiniz. Ancak, her yüksek pingli oyuncu sizle ilgili bir bağlantı sorununu da ifade etmez.
- Oyundayken genelde herkes normal pinglere sahip ancak 1-2 kişi kötü bir bağlantı gösteriyorsa sorun sizde değil onlardadır. Onların bağlantısında çeşitli sorunlar vardır ve bu nedenden ötürü sorun yaşıyorlardır.
- Bir oyunda herkesin pingi normal fakat tek bir kişiye herkesin bağlantısı kötü ise, sorun o kişidedir ve oyunda lag’a sebep olur.
- Bir kişinin pingini 0 görüyorsanız bağlantısında sorun olabilir veya gerçek pingini sağlaması 20-40 saniye arası süre alabilir.Bunun için yapılabilecek bir şey yoktur.
- 999 pinge sahip birisinin veri göndermesinde hata vardır. 1 saniyeden fazla gecikmeler yaşatabilir.
- Kişileri pinglerine göre yargılamak yerine kendi internet bağlantınıza göz atmayı unutmayın. Ayrıca bağlantı yaptığınız yerler arasındaki uzaklıklarda gerçekten çok önemlidir ve ciddi bir etkisi vardır oyun içi pinglere.
Evet askerler, konuyu sevdiğinizi ümid ediyorum. Hepinize keyifli bir oyun ortamı diliyorum. Kendinize iyi bakın.
TRshigekazu-!